17 Haziran 2009 Çarşamba

Pardon şu müziğin sesini biraz kısarmısınız? Aslında komple kapatsanız daha iyi olur hani…

Barmen suratıma eblek eblek bakarken sek bir viski söyledim kendime. Burası evim ve işim arasında mekik dokurken önünden geçtiğim bir bardı. Her gün aynı saatte aynı şarkıyı çalardı. İçeri girip aynı şeyleri söylerdim. Sesi kısarlar ya da müziği kapatırlardı. Sonra başlardım kapanana kadar içmeye…

- Hayır sek olsun birazda buz lütfen…

Barmen sürekli suratıma bakardı bense bardağıma. Ardı ardına yanan sigaralarla dans eden 5-6 dubleyi izlerdim barın üzerinde. Sonra artık düz çizgide yürüyemeyecek kıvama geldiğimde kalkar evime giderdim. Önce sağa sonra sola, sonra tekrar sağa ve tekrar sola… Sallana sallana dayanırdım evimin kapısına ve derin bir uyku… Evet en deliksizinden. Geçen gün yine geçiyorum barın önünden o malum şarkı çalıyordu yine. Girdim. Müziği kapattırdım. Başladım viskimi yudumlamaya. Bar kapanmaya yakın yanıma oturdu barmen. Baktım bir viskide o almış. “Bir şey sorabilir miyim dedi” “Kısa bir cevabı olacaksa tabi ki dedim”
- Her gün buraya gelip bu şarkıyı kapattırıyorsun. Ve her gece içiyorsun tek başına. Ne oldu böyle bunu neden yapıyorsun kendine?
- Sizin yüzünüzden… O şarkıyı çalmasanız bangır bangır içmeyeceğim böyle…
- İyide nesi var şarkının?
- Evde bile tek başıma dinlemeye korktuğum bir şarkı o benim. Ve her çaldığında onu hatırlıyorum. Ve daralıyorum. Eğer içmezsem uyuyamam sabaha kadar anladın mı? O kim diye sorma bütün İstanbul duydu sen daha duymadın mı?
- Burdan neden geçiyorsun peki başka bir yol bul o zaman ?
- Bazı insanlar vardır hayatınızda unutmak istersiniz. Bazıları vardır hayatınızın en güzel anlarını geçirmişsinizdir ve unutmak zorundasınızdır. İstemek ve zorunda olmak birbirinden çok farklı şeyler. Ben zorundalığımla savaşıyorum bu sayede. Sen çalmazsan o çalacak. O şarkı elbet bir yerlerde çalacak. Uyku ilacı satan bir eczane gibisin sende. Bir farkınız yok yani… Ama o şarkı keşke unutlumaz bir beste yerine vefat etmiş bir sokak şarkıcısının şarkısı olsaydı. Ve söylenmeseydi artık. Neyse ben kalktım arkadaşım. Sana bir tavsiye vermemi istermisin. Günün birinde böyle bir olayla karşılaşırsan kulak zarlarını patlat bir iğneyle. Ben zamanında yapmadığıma çok pişmanım çünkü. Hadi kal sağlıcakla
- Pardon gitmeden bir şey daha sorabilir miyim?
- Eh sıktın ama be çocuk. Ayıltacaksın beni sonunda…
- Çok kısa lütfen… Madem bu kadar unutamıyorsun neden savaşmıyorsun? Savaşırsan her şeyi halledersin bence…
- Daha çocuksun be arkadaşım. Büyüdüğün zaman anlayacaksın sende beni. Bazı savaşlar vardır kağıt üzerinde antlaşmalar yapılmıştır. Girsen de girmesende sonucu bellidir. Birileri kararlarını çoktan vermiştir. O yüzden boşver sen beni de kendine dikkat et. Hadi iyi geceler…



0 yorum:

 

Copyright 2010 Absofuckinlutely....

Theme by WordpressCenter.com.
Blogger Template by Beta Templates.